نکات قابل توجه قبل از تزریق فیلر

زنان بار دار
کودکان

موارد احتیاط :
مانند همه اعمال پوستی ، عدم رعایت استانداردهای لازم ، تزریق هیالورنیک اسید را با احتمال عفونت همراه می سازد، بنابراین هیالورونیک اسید نباید در مناطقی از پوست که دارای التهاب یا عفونت می باشند مثل آکنه فعال یا اگزما تزریق گردد .گرچه شواهد بالینی در مورد نتیجه تزریق هیالورونیک اسید در افراد مبتلا یا دارای سابقه بیماری خود ایمنی موجود نمی باشد بهتر است افراد مبتلا به بیماریهای خود ایمنی از مصرف این داروها اجتناب کنند .همچنین بیماران مبتلا به گلودرد چرکی(استرپتوکوکی) حاد یا مبتلایان به تب روماتیسمی حاد بهتر است از تزریق داروی مورد بحث خودداری کنند .همچنین افراد با سابقه تزریق فیلرهای مادام العمر مانند ژل پاژ ، سیلیکون و غیره باید پزشک خود را مطلع نمایند.

مشکلات استفاده از هیالورونیک اسید :
دربعضی افراد در محل تزریق ممکن است خونمردگی یا درد موقت دیده شود . در حین تزریق در محلهای تزریق خونریزیهای نقطه ای دیده می شود که معمولا بلافاصله پس از تزریق متوقف می گردند .بیمارانیکه سابقه خونریزی یا مشکلات انعقادی دارند و تحت درمانهای ضد انعقادی هستند و نیز افرادیکه داروهای ضد التهاب مصرف می کنند جز افراد پرخطر جهت ایجاد عوارض فوق الذکر هستند .

داروهای ضدالتهاب ممکن است خون شما را رقیق کرده و احتمال خونریزی وخونمردگی را افزایش دهند ؛ این داروها باید از 4 روز قبل از تزریق تا 4 روز پس از تزریق قطع گردند . ممکن است در محل تزریق قرمزی ، تورم یا خارش ایجاد شود. در گروه کمی از بیماران ممکن است ضایعات آکنه مانندی در محل تزریق دیده شود ؛ در برخی بیماران واکنشهای آلرژیک قرمز رنگ یا بی رنگ ممکن است دیده شود .

طول اثر هیالورونیک اسید بین سه ماه تا بیش از یکسال بوده که بستگی به محل تزریق دارد . نمی توان بطور دقیق پیش بینی کرد که چه تعداد سرنگ هیالورونیک اسید برای رسیدن به بهبودی مورد نظر بیمار لازم است . تعداد سرنگ مورد نیاز بصورت احتمالی پیشگویی می شود . بعضی بیماران ممکن است تمایل به تزریقهای مجدد پس از تزریق اولیه داشته باشند و برای هر سرنگ اضافی هزینه جداگانه ای را باید پرداخت نمایند .