آشنایی بیشتر با کار میکرودرم

در ابتدای کار صورت بیمار را تمیز نموده و چربی های پوست با الکل زدوده می شود، سپس کار با دستگاه شروع میگردد، بدین صورت که پوست با ملایمت به داخل سری هندپیس مکیده می شود و بلافاصله جریان کریستال های اکسید آلومینیوم از داخل دستگاه شروع می شود که این کریستال ها با سطح پوست برخورد می نمایند. در اثر برخورد این کریستال ها با سطح پوست آلودگی ها، چربی، ذرات سطحی و سلول های مرده پوست جدا شده و وارد قسمت سطل دستگاه می گردند.

میکرودرم ابرژن یک پروسه با لوپ بسته می باشد، دبری ها و کریستال ها در قسمت رزرویور دستگاه تجمع می یابند و سپس معدوم می گردند. به علت این خصوصیت احتمال انتقال هر گونه عوامل بیماریزا از بین می رود. در طول درمان به بیماران توصیه می گردد که چشمان خود را بسته نگه دارند تا از احتمال ورود پودر اکسید آلومینیوم به داخل چشم جلوگیری شود. در حین کار فشار دستگاه بین 30-15 میلی متر جیوه نگاه داشته می شود که در مناطق حساس تر مانند دور چشم این فشار کاسته می شود.به علت بدون درد بودن این روش احتیاجی به استفاده از بی حسّی تزریقی یا موضعی نمی باشد. هر جلسه بین 15-10 دقیقه به طول می انجامد که پس از اتمام درمان از ماسک های مخصوص جهت تکمیل پروسه درمان استفاده می شود.

در 48 ساعت اول پس از انجام میکرودرم مصرف فراوان ضدآفتاب و پرهیز از آفتاب شدید توصیه می گردد.تعداد و فواصل جلسات با توجه به نوع بیماری پوستی که درمان جهت رفع آن صورت می گیرد، متفاوت می باشد.با این وجود به نظر می رسد 10-5 جلسه درمانی با فواصل 2-1 هفته و سپس تکرار جلسات با فواصل 3-1 ماه در اکثر موارد پاسخگو باشد. اگر چه باید به این نکته توجه داشت که اثر درمانی میکرودرم بسته به پاسخ پوست فرد و قدرت سازندگی آن ممکن است خیلی زود یا کمی دیرتر مشاهده شود. همچنین شدت آسیب پوست قبل از شروع درمان در نتایج درمان تأثیر گذار می باشد، به عنوان مثال اسکارهای شدید قدیمی و بسیار عمیق ناشی از آکنه بسیار دیرتر و کمتر از اسکارهای جدید سطحی یا متوسط به درمان پاسخ خواهند داد.